Stephanie Van Ooteghem
Personalia
Geboren, getogen en fan van Bachte-Maria-Leerne (Deinze)
23 jaar samen met Stéphane & mama van twee, Gilles (15) & Margaux (13)
I@I stephanie@s-vo.be
IMI +32 479 39 13 05
° 1983
​
Over
Ervaren en coachende manager met een all-round kijk op KMO Management, en met een voorliefde voor HR, Office en Finance.
Gepassioneerde & betrokken professional die steeds op zoek gaat naar een efficiëntie-verhogende manier van werken op een economisch verantwoorde manier, en als het kan met wat humor.
Eerdere ervaring zowel in start-ups, scale-ups als gevestigde waarden in de event-, franchise B-2-B, en rock & roll fast casual sector.
Drietalig, empatisch, communicatief en hands-on. 't mag vooruit gaan!
​
Ervaring
Head of Operations @ Hallelujah
2023 - ...
​
-
Sparring partner van de CEO in day-to-day business & strategie
-
Verantwoordelijk voor Finance & People
-
Opzetten en versterken van interne processen zoals onboarding, project flows, ...
-
Uitbouw Financiële rapportering
-
Uitbouw cashflow management
-
Rekrutering, HR strategie & policies
-
Management day-to-day operations
-
Kosten optimalisatie
Sales Manager @ Hairco
2021 - 2022
-
Verantwoordelijk voor de Sales resultaten & marge van 6 Hairco own Stores, en 3 Sales Ambassadors binnen België
-
Liaison tussen HQ en 7 franchise stores
-
Sales Communicatie
-
Organisatie, inhoudelijk voorbereiden en leiden van zeswekelijkse Sales Meetings
-
Vertalen van Sales gerelateerde beslissingen & info naar het volledige Sales Team (Stores, Customer Service, Web- & Tele Sales en Sales Ambassadors)
-
-
Resultaten visualiseren & behapbaar brengen naar het Sales Team & mede-management
-
Definiëren van de Sales Targets, en coaching van het team naar een succesvol resultaat
-
Organisatie interne Sales trainingen
-
Organisatie & planning Sales Team => Getting through Covid
-
Implementatie new ranges
-
Uitbouw exclusieve merken ism team marketing
-
Interne coach voor de facility manager en customer service medewerkers
-
Rekrutering sales medewerkers
​
Office & HR Manager & PA @ Hairco
2020 - 2021
-
PA to the CEO, Peter Van Speybroeck
-
Interne communicatie Sales & Marketing team
-
Dagelijks reilen en zeilen HQ
-
Fleet
-
Verzekeringen
-
Facility & Maintenance
-
Rekrutering, hiring, firing & onboarding
-
Contracting
-
Training & Development team
-
Organisatie interne & externe events
Finance, Expansie, HR Manager & PA @ Balls & Glory
2015 - 2020 - (freelance - 4,5/5 opdracht)
​
-
Financiële rapportering op week-, maand-, en kwartaalbasis
-
Digitalisatie backoffice: implementatie van een efficiënte admin flow
-
Optimalisatie kostenstructuur
-
Financieel management
-
Uitbouw franchisenetwerk – panden, franchisenemers, …
-
Coaching franchise shopmanagers op vlak van productiviteit, procesoptimalisatie, personeelsbeleid, ...
-
Rekrutering senior profielen
-
Samenstellen opleidingstraject staff
-
PA Wim Ballieu & discrete contacten binnen het BV landschap
-
Balls & Glory Ambassador & gastspreker – Relaties onderhouden.
-
Eventcoördinatie interne events staff, workshops Wim Ballieu
​
Office Manager - We Make You Happy NV
2014
Korte opdracht – uitbouw van een administratieve flow binnen het jonge eventkantoor. Richtlijnen en doelstellingen bepalen. Flow op poten zetten zowel op financieel als op HR vlak.
-
Procesflow boekhouding en cashflowmanagement
-
Personeelsbeleid & loonadministratie
-
Website & Social Media beheer
-
Sales & Marketing
-
Eventcoördinatie
-
Backstage & hospitality management
​
Account & Project Leader - Secretary Plus Outsourcing Solutions
2013
Verantwoordelijk voor de commerciële uitbouw van Outsourcing Solutions (detachering van management assistants voor lange termijn opdrachten) binnen Oost- en West-Vlaanderen.
​
-
Key account management
-
Uitzetten van rekruteringscampagnes
-
Intake-, functionerings- en evaluatiegesprekken met een team van +/- 35 assistentes.
-
Projectopvolging tijdens de opdrachten
-
Opvolgen en bijwerken sales forecast
-
Prospectie binnen Oost- en West-Vlaanderen
-
Organisatie corporate events
​
Office Manager - Bevas Events
2008 - 2013
Verantwoordelijk voor het volledige office gebeuren binnen het event kantoor.
-
Boekhouding en cashflowmanagement
-
Personeelsbeleid & loonadministratie
-
Website & Social Media beheer
-
Sales & Marketing
-
Personal Assistant van de zaakvoerder
-
Facility & IT management
-
Fleet-beheer
-
Aankoop
-
Eventcoördinatie kleinschalige events
Training & Development coördinator - Trustteam NV
2007 - 2008
​
-
Opmaak opleidingsmateriaal Health@Work
-
Planning en geven van opleidingen aan artsen, verpleegkundigen en administratieve medewerkers van verschillende externe medische diensten in Nederlands & Frans
-
Opvolgen interne customer service medewerkers
-
3rd line support bieden
-
On-site problemen en bugs oplosssen
​
Project Assistant - Hudson
2006 - 2007
Als schoolverlater kreeg ik de kans om meteen aan de slag te gaan bij Hudson, toen nog De Witte & Morel, als project Assistente binnen het Compensation & Benefits Team.
Verantwoordelijkheden:
-
Agenda- en mailboxbeheer van 6 consultants van het Compensation & Benefits team
-
Travel arrangements
-
Opmaak en vertaling naar Engels & Frans van Compensation & Benefits rapporten
-
Contractopmaak en -opvolging
-
Administratieve opvolging jaarlijkse salarisstudie in de banksector
-
Verlofplanning team
-
Facturatie
Talen
Frans +++
Engels +++
Spaans ++
Duits +
Italiaans +
PC
MS Outlook +++
MS Word +++
MS Excel +++
MS PowerPoint +++
FileMakerPro ++
Boekhouding:
TopAccount, TipIntegral, ExactOnline, ProAcc, Groensoft
Horeca:
Lightspeed, Nostradamus, ...
Varia:
Wix, Zoom, Beheer Office 365, ...
2010 - present
2010 - present
Opleiding
​
Vlerick Business School - Sales Management Programme
2020
​
Ecole Supérieure de Commerce - Troyes (Frankrijk)
2005
6 maanden Erasmus - Bedrijfskunde, economie, marketing
HoGent - Campus Bedrijfskunde
2003 - 2006
Professionele Bachelor Office Management - Management Assistant
​
HoGent - Campus Vertaalkunde
2001 - 2003
Academische Bachelor Vertaalkunde Engels - Spaans