top of page

Stephanie Van Ooteghem

Personalia

Geboren, getogen en fan van Bachte-Maria-Leerne (Deinze)

23 jaar samen met Stéphane & mama van twee, Gilles (15) & Margaux (13)
I@I  stephanie@s-vo.be
IMI +32 479 39 13 05

° 1983

Over

Ervaren en coachende manager met een all-round kijk op KMO Management, en met een voorliefde voor HR, Office en Finance.
Gepassioneerde & betrokken professional die steeds op zoek gaat naar een efficiëntie-verhogende manier van werken op een economisch verantwoorde manier, en als het kan met wat humor.
Eerdere ervaring zowel in start-ups, scale-ups als gevestigde waarden in de event-, franchise B-2-B, en rock & roll fast casual sector.
Drietalig, empatisch, communicatief en hands-on. 't mag vooruit gaan!

Ervaring
 
Head of Operations @ Hallelujah
2023 - ...
  • Sparring partner van de CEO in day-to-day business & strategie

  • Verantwoordelijk voor Finance & People

  • Opzetten en versterken van interne processen zoals onboarding, project flows, ...

  • Uitbouw Financiële rapportering
  • Uitbouw cashflow management
  • Rekrutering, HR strategie & policies
  • Management day-to-day operations
  • Kosten optimalisatie
 
Sales Manager @ Hairco
2021 - 2022
 
  • Verantwoordelijk voor de Sales resultaten & marge van 6 Hairco own Stores, en 3 Sales Ambassadors binnen België

  • Liaison tussen HQ en 7 franchise stores
  • Sales Communicatie
    • Organisatie, inhoudelijk voorbereiden en leiden van zeswekelijkse Sales Meetings
    • Vertalen van Sales gerelateerde beslissingen & info naar het volledige Sales Team (Stores, Customer Service, Web- & Tele Sales en Sales Ambassadors)
  • Resultaten visualiseren & behapbaar brengen naar het Sales Team & mede-management
  • Definiëren van de Sales Targets, en coaching van het team naar een succesvol resultaat
  • Organisatie interne Sales trainingen
  • Organisatie & planning Sales Team => Getting through Covid
  • Implementatie new ranges
  • Uitbouw exclusieve merken ism team marketing
  • Interne coach voor de facility manager en customer service medewerkers
  • Rekrutering sales medewerkers
Office & HR Manager & PA @ Hairco
2020 - 2021
 
  • PA to the CEO, Peter Van Speybroeck

  • Interne communicatie Sales & Marketing team

  • Dagelijks reilen en zeilen HQ

  • Fleet

  • Verzekeringen

  • Facility & Maintenance

  • Rekrutering, hiring, firing & onboarding

  • Contracting

  • Training & Development team

  • Organisatie interne & externe events
     

Finance, Expansie, HR Manager & PA  @  Balls & Glory
2015 - 2020 - (freelance - 4,5/5 opdracht)

  • Financiële rapportering op week-, maand-, en kwartaalbasis

  • Digitalisatie backoffice: implementatie van een efficiënte admin flow

  • Optimalisatie kostenstructuur

  • Financieel management

  • Uitbouw franchisenetwerk – panden, franchisenemers, …

  • Coaching franchise shopmanagers op vlak van productiviteit, procesoptimalisatie, personeelsbeleid, ...

  • Rekrutering senior profielen

  • Samenstellen opleidingstraject staff

  • PA Wim Ballieu & discrete contacten binnen het BV landschap

  • Balls & Glory Ambassador & gastspreker – Relaties onderhouden.

  • Eventcoördinatie interne events staff, workshops Wim Ballieu

Office Manager - We Make You Happy NV

2014

 

Korte opdracht – uitbouw van een administratieve flow binnen het jonge eventkantoor. Richtlijnen en doelstellingen bepalen. Flow op poten zetten zowel op financieel als op HR vlak.
 

  • Procesflow boekhouding en cashflowmanagement

  • Personeelsbeleid & loonadministratie

  • Website & Social Media beheer

  • Sales & Marketing 

  • Eventcoördinatie

  • Backstage & hospitality management

Account & Project Leader - Secretary Plus Outsourcing Solutions

2013

 

Verantwoordelijk voor de commerciële uitbouw van Outsourcing Solutions (detachering van management assistants voor lange termijn opdrachten) binnen Oost- en West-Vlaanderen.

  • Key account management

  • Uitzetten van rekruteringscampagnes

  • Intake-, functionerings- en evaluatiegesprekken met een team van +/- 35 assistentes.

  • Projectopvolging tijdens de opdrachten

  • Opvolgen en bijwerken sales forecast

  • Prospectie binnen Oost- en West-Vlaanderen

  • Organisatie corporate events

 

Office Manager - Bevas Events

2008 - 2013

 

Verantwoordelijk voor het volledige office gebeuren binnen het event kantoor.
 

  • Boekhouding en cashflowmanagement

  • Personeelsbeleid & loonadministratie

  • Website & Social Media beheer

  • Sales & Marketing 

  • Personal Assistant van de zaakvoerder

  • Facility & IT management

  • Fleet-beheer

  • Aankoop

  • Eventcoördinatie kleinschalige events

 

 

Training & Development coördinator - Trustteam NV

2007 - 2008

  • Opmaak opleidingsmateriaal Health@Work

  • Planning en geven van opleidingen aan artsen, verpleegkundigen en administratieve medewerkers van verschillende externe medische diensten in Nederlands & Frans

  • Opvolgen interne customer service medewerkers

  • 3rd line support bieden

  • On-site problemen en bugs oplosssen

 

Project Assistant - Hudson

2006 - 2007

 

Als schoolverlater kreeg ik de kans om meteen aan de slag te gaan bij Hudson, toen nog De Witte & Morel, als project Assistente binnen het Compensation & Benefits Team.

 

Verantwoordelijkheden:

  • Agenda- en mailboxbeheer van 6 consultants van het Compensation & Benefits team

  • Travel arrangements

  • Opmaak en vertaling naar Engels & Frans van Compensation & Benefits rapporten

  • Contractopmaak en -opvolging

  • Administratieve opvolging jaarlijkse salarisstudie in de banksector

  • Verlofplanning team

  • Facturatie

 

IMG_3283.PNG
Talen

 

Frans      +++

Engels    +++

Spaans   ++

Duits       +

Italiaans  +

PC 

 

MS Outlook      +++

MS Word         +++

MS Excel          +++

MS PowerPoint  +++

FileMakerPro     ++

 

Boekhouding:

TopAccount, TipIntegral, ExactOnline, ProAcc, Groensoft
 

Horeca:

Lightspeed, Nostradamus, ...

Varia:
Wix, Zoom, Beheer Office 365, ...

 

 

2010 - present

2010 - present

Opleiding

Vlerick Business School - Sales Management Programme
2020

Ecole Supérieure de Commerce - Troyes (Frankrijk)

2005

6 maanden Erasmus - Bedrijfskunde, economie, marketing

 
HoGent - Campus Bedrijfskunde

2003 - 2006

Professionele Bachelor Office Management - Management Assistant

 

HoGent - Campus Vertaalkunde

2001 - 2003

Academische Bachelor Vertaalkunde Engels - Spaans

 

bottom of page